Thursday, July 22, 2010

Ujian

Aku plan nk post benda lain pg ni.. Tp atas sbb2 tertentu, aku xdpt teruskan entry yg aku plan nk post pg ni.. Huhu..
Entry ni, tetibe je aku dpt idea. =)

Smlm lepas kelas, aku p mkn ngn kwn2.. Mkn clay pot yee mee tu.. Hehe. Kat wang ulu je..
Sambil2 menunggu kedai buka, kami plan nk p mkn kt Kangar mlm tu. Just count me in!!

Habis mkn, aku balik. Tgk2, memo kt bwh blog kata mlm ni ad row call. &aku terlibat!! ='(
Aku pun msj la kt member aku, areen, yg aku xdpt p sbb aku ad benda tu. Sedih, sbb aku btl2 nk p.
Sampai umah pun aku badmood jelah.. Tp apa aku dpt?? (ms tu xrasional, sgt xleh pk)

Aku pun p la menghadirkn diri tepat kul 9. Nama aku naik utk jd pemegang play card (ala, yg pgg nama kontinjen utk sukan ms perbarisan tu...).
Terima jelah, mood xok. Tgk2 dpt plak Briged Tengah (padahal aku tgh krisis ngn bdk Briged Tengah!!). Hadoi... =( =( =(
Kira aku kne professional la ni.. (Bleh ke?)

Hbs perjumpaan tu, aku naik. Sambung berkrisis kt umah.. Last2 skali aku tdo. Assignment ntah ke mana, lab report ntah ke mana, final report pun tggal cmtu je..
Serius aku rasa sgt tercabar smlm...

Tp bila aku bgn pg td, aku menyesal.. Seolah2 aku xterima ketentuan-Nya utk aku. Aku kne btlkan diri aku utk hari ni.
Yg smlm, biarlah.. Sbb seteruk mana pun aku pk, sejauh mana pun aku benci, aku xboleh ubah apa2. I just have to face it. & it will over when the time come.
Jd? Aku xkn biarkan hari aku ini, rosak kerana semalam!!!

Perasan x, baru beberapa hari lpas aku post pasal marah (tajuk entry: kucing)?
Benarlah setiap kata-Nya...

"Dia akan mengujimu dengan apa yang kau ucapkan..."

Ya ALLAH, luaskanlah kesabaranku, teguhkanlah imanku dalam menghadapi tiap ujian-Mu... Sesungguhnya aku tergolong dalam orang-orang yang menzalimi diriku sendiri...
Ya ALLAH, pimpinlah aku untuk terus berada di jalan-Mu... Kerana tanpa jalan-Mu aku akan hilang, hanyut, leka dan lalai dengan kemanisan dunia yang tidak kemana...

Ya ALLAH, aku berlindung kpd-Mu dari rasa sedih & gelisah, dari kelemahan dan kemalasan, dari sikap pengecut dan bakhil, daripada cengkaman hutang dan penindasan org yang menindas.

.: Tuhan, dalam menempuh hidup ini banyaknya dugaan datang menguji.. Ada yang dapat ku gagahi dan ada yang gagal ku hindari... ='(:.

No comments:

Post a Comment