Monday, July 19, 2010

DEMI MASA...
Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian kecuali bagi mereka yang beriman dan beramal soleh.

Masa ibarat pedang yang akan memotong kita sekiranya kita tidak menggunakannya...

Perkara yang paling jauh dengan kita ialah MASA lampau...


MASA... Simple isn't?

24jam sehari, 7hari seminggu, 4minngu sebulan, 12bulan setahun. Banyaknya masa!!!
Apa yang telah kita lakukan dengan masa sebanyak itu?

Pagi ni, buka mata je terus melompat dari katil.
Sebabnya?
Lewat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku berebut bilik air plak dh ngn bdk2 umah yg lima2 kelas kul 8... Sabar jelah.
Salah sendiri jugak, kunci alarm tp pasang handsfree kt hp, mana la nk bunyi..
Last2, subuh lewat, puasa xbuat.. Hmm....

Namun aku bersyukur masih diberi nikmat kehidupan di dunia pada hari ini. Semoga aku tidak mensia-siakan masa yang akan datang setelah aku kehilangan masa lalu ku tadi kerana tidur!!!

Tuhan, aku mengaku menyintai-Mu, namun aku tidak melakukan apa yang Kau sukai..
Tuhan, aku mendamba sayang-Mu tapi aku sering melakukan perkara yang menjadi kemurkaan-Mu..

"Ya Allah, usah Kau tinggalkan aku sendiri.. Diri ini memerlukan-Mu kerana Kau pemilik cinta sejati"

2 comments:

  1. wahhh...melompat.. dahsyat betoi.. hik89.. len kali bli terus jam loceng tuu.. xyah dok sumbat2 handsfree.. kih89

    ReplyDelete
  2. good idea..

    nk p kangar bli jam loceng.. Nekad!!! =)

    ReplyDelete