Tuesday, October 12, 2010

Kawan, sahabat dan teman

Salam...

Entry yang spontan, dari rasa yang menggigit jiwa dalam beberapa hari ini.

Sekali ujian itu tiba, kita xdpt menjangka ia datang berupa apa. Ujian fizikal kah, mental kah, musibah kah, kekayaan kah?

Kali ini soal hati diuji...

Soal kesetiaan..
Soal kejujuran...
Soal penerimaan...
Soal kemaafan..

Menitis air mata mengenangkan kesetiaan yang dipertaruhkan kepada sahabat, yang mungkin belum cukup bagi dirinya. Hati aku terdetik untuk merungkai kesetiaan itu, namun aku sedar itu adalah bisikan yang tidak benar...
Mengenang kenangan indah bersama, yang telah dilalui sepanjang lebih 3 tahun membuat aku terduduk. Kenangan susah senang bersama, kenangan ketawa dan air mata yang menambat kesetiaanku pdmu..

Kita pernah bersama meluah rasa, berkongsi duka di kala hati kita masing2 gundah dgn dunia...
Kita pernah berdua bercerita ketika org lain telah lena dibuai mimpi gara2 kesedihan yang kita alami.. Bangunan, bulan, bintang dan Dia menjadi saksi..

Kita pernah bersama bergelak ketawa tatkala hati berbunga2 melihat telatah manusia.. Di bangku itu kita berdua, masih berkongsi cerita sambil meneguk air dan mengunyah.. Kadang2 keropok, kadang2 burger... Ingatkah sahabat?

Kita sama2 meredah pelbagai masalah bersama. Kadang2 sampai berhujan, kadang2 sampai berjalan kaki meredah lautan manusia, kadang2 smpai ponteng kelas pun ad... Tp kau setia menemani aku, tidak kau merungut dengan kerenahku...

Namun ujian ini datang jua... Menguji mampukah aku menghadapinya..
Hidup seperti langit. Tidak selamanya cerah, tidak juga sentiasa hujan dan gelap. Kadang2 ad pelangi menghiasi dada langit itu... Cantik...

Air mata yang mengalir ini, bukan kerana aku membencimu. Air mata ini mengalir kerana aku sayang kamu... Tidak mampu aku bayangkan, andai keputusanmu adalah untuk meninggalkan aku... Walaupun aku tahu, setiap pertemuan menjanjikan perpisahan...

Akan ku terus pertahankan kesetiaan ini duhai sahabat!!

p/s: Terima kasih menerima aku kembali dalam hidupmu... =)

.: Dunia dan hidup ini terlalu singkat untuk aku dan kamu saling membenci.. :.

.: Terima kasih Ya Allah, Kau kurniakan aku sahabat2 yang membawaku lebih dekat pd-Mu:.

~dunia ini hanya pinjaman... untuk menguji keimanan... diakhir nanti kita dijanjikan, balasan syurga ataupun neraka~

Krdt to: Syahida, Shahreen, Salimah... (aku sayang kalian)

1 comment:

  1. sedihnye akak baca.. terasa mcm akak je sbg watak dlm penulisan ni.. huhu.. :(
    =>> kak hikmah

    ReplyDelete